tisdag 27 februari 2007

En flickas synder

Oj, min mamma sa till mig precis att hennes pojkvän sagt att han inte tog mig för personen att använda grova ord. Och det gör jag heller inte, normalt. Jag inser nu när jag tittar på min blogg att de senaste inläggen kanske varit lite grova. Inte alls i klass med hans egen dotters kloka ord refererat från bibeln. Det var inte min mening. Mamma försvarade mig som vanligt och sa att jag säkert blivit påverkad.

Rasmus sa till mig första gången han sett min blogg att det var en sån snäll som han kunde skicka till sin mamma och mormor, i helgen sa han till mig att han var glad att han inte gjorde det.

Idag blev jag klar med första utkastet till min bok. Jag är långt ifrån nöjd och många trådar hänger löst och jag är bara uppe i 170 sidor och det är med index och ofulla sidor inräknat. Jag är rädd, jag måste svära... fan...

5 kommentarer:

Amelie Wentrup Alptun sa...

Påverkad - Schmåverkad! Du skriver som det är, inte ditt fel att koreanerna använder lustiga ord eller roliga porrklubbsskyltar! ;) Min mamma verkar gilla din blogg, med eller utan fula ord! Haha...

Keep on going!

Miss you!

Puss och kram Amelie

Mirabelle sa...

Naaaa... Gulligaste Amy, du får allt en flickas hjärta att slå lite extra :). Tack!

Miss U too!

Carin sa...

Ibland måste man svära, så är det bara, det går liksom inte att få samma tryck bakom orden med "sjutton också" eller "järnvägars"... Och att du fotograferar koreanska skyltar är ju bara att dokumentera samtiden. Inget grovt i det, bara coolt. Fortsätt så, din blogg är jättebra!
Det är när man svär utan urskiljning, som utfyllnad, som det är väldigt fel och fult.

Mirabelle sa...

Tack, Carin :)...

Jag ska fortsätta min utgrävning här så länge du fortsätter din. Du skriver bra.

Kram

Carin sa...

Tack Bella :)
Stor kram på dig med!