fredag 16 februari 2007

Vår

Idag gick jag ut i kjol utan strumpbyxor. Det var riktigt skönt! :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stockholm i dag. Plus 2 grader och lika jävla molningt som alltid. Får en känsla av sur disktrasa. Efter helgen skall det bli minus 9 grader. Vidrigt kallt alltså. Njut av det koreanska vädret. // Kobbe

Mirabelle sa...

Grattis :D

Anonym sa...

Jag tycker att det jättetrevligt när kylan kryper in under tröjan och man rycker till när de kalla knapparna/bältet trycker mot det bara skinnet. Även när det småduggar alternativt snöar rakt in i ögonen och vinden blåser snålt så att man blir tårögd mest hela tiden så jag vet inte riktigt vad ni två snackar om...

/Fred

Mirabelle sa...

Fred: Jag älskar din entusiasm! Hejja! Så jag antar att du inte saknar vårsolen som sticker irriterande i ögonen och svetten under armarna för att du har för mycket kläder på dig och och glassen som du måste äta för att svalka ner dig så att du blir rund och tjock?

Anonym sa...

Exakt, att bli svettig är en av livets tyngsta bördor. Tacka vet jag att vara frusen och kall, utan förmåga till känsel och att greppa saker hårt med händerna. Det är ju som bekant även skönt när luften är så kylig att man får ont i lungorna när man är ute och spatserar.

Mirabelle sa...

Fred: Haha.. ja, eller när man är så kall i ansiktet att det är svårt att röra läpparna för att de är stelfrusna. Eller tårna!! När de tinar efter en kall dag i snöyran.. Mmmmm.. vad skönt när det sticker i dem så man börjar gråta! Det är nog det jag saknar mest. Efter dig såklart!