fredag 9 februari 2007

Regnmode

Igår regnade det, nästan hela dagen och himmelen var grå. Det har det inte gjort sen vi kom hit och jag har i princip glömt bort faktumet att det faktiskt kan regna. Ingen av koreanerna var speciellt överrumplade och inte en enda gick runt utan paraply.


Snyggt paraply i olika grå nyanser, fungerar bra till både den beige kappan och blå byxorna. Väskan ger en färgklick till den annars ganska bleka klädseln.


Till en solstråle krävs glada kläder. En gul regnkappa med paraply och skor i samma färg. Får vilken surpuppa som helst att dra på smilbanden. Till det en rosa klänning med tillhörande byxor.


En avslappnad klädstil som ändå känns uppklädd och cool. En kort midjejacka med knut i sidan och en lång tröja över höfterna. En kort jeanskjol och tjocka strumpbyxor. Till det bruna stövlar. Funkar i vilken situation som helst! Det slitna paraplyet vid hennes fötter ger extra karaktär.

4 kommentarer:

Helli sa...

gillar jackan!

Mirabelle sa...

Den röda antar jag att du pratar om. Den grå går nog under namnet kappa va? Mmm.. den var cool.

Köpte en vårjacka igår. Inte alls lika cool men funkar. Behövde verkligen en!

Ella Henrietta sa...

När jag var i Hong Kong var alla (spec tjejerna) så otroligt söta, nätta och välklädda. Fick en backpacker som mig att känna mig sunkig och stor som ett hus.

Du är säkert jättefin i din jacka - var inte så kritisk, vännen. Du måste väl gilla den annars skulle du väl inte köpt den!!!/Syrran

Mirabelle sa...

Sis: här finns det allt. Söta nätta tjejer i fina kläder och stora kolosser med joggingbrallor. Precis som hemma. Eller hemma kanske fler ser likadana ut. Här har man mer sin egen stil. Om man inte är ett par och har ingen smak och gått på samma rea. Då ser man likadan ut! Huh!

Min jacka är helt okej. Mycket bättre än vinterjackan nu när det börjat bli varmare.

Puss puss