onsdag 28 februari 2007

The Host



Äntligen har jag tagit mig samman och sett filmen The Host. En koreansk skräckfilm som tagit sig hela vägen till de svenska biograferna. Filmen handlar om ett monster som lever i Han river, floden som delar staden Seoul, och överlever på att äta människor. Jag såg den utan Calle med ljuset tänt för att kunna sova efter. Men det hade jag nog inte behövt. Monstret var gulligt när det sprang fram över marken och nästan trillade omkull i för snäva kurvor. Familjen som fick bära huvudrollerna var trovärdig och lätt att tycka om, men det fattades något, spänningen var liksom inte där. Ryset som klättrar längs ryggraden och håret som ställer sig upp på armarna. Jag sov som en bebis i natt, vilket är ovanligt efter jag sett en skräckfilm. Inga drömmar om uppätna kroppar och avslitna kroppsdelar. Inte ett bra betyg för en skräckfilm. Den får tre av fem rattar eftersom den hade underhållande karaktärer och ett snyggt monster.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm... varför just rattar?

Varför inte... skålar med kimchi? :)

Mirabelle sa...

Hahaha.. tänkte inte på det ;).. kimchiskålar hade varit bättre, helt klart!