fredag 16 februari 2007

Did I say that I love B-Boyz?

Breakdance är typ Sydkoreas moderna nationaldans. Det är väldigt populärt och koreanerna står högt på rankinglistorna över hela världen. Och jag förstår verkligen varför.


Från föreställningen, ballerinan och hennes vänner. Hon var fantastiskt vig och kunde hålla benet alldeles rakt vid örat.


B-Boyz. Smask! Jag blev alldeles svettig och darrig av att kolla på dem. Rena rama adrenalin-chocken!! Jag vill osså ha hjälm och snurra sjukt snabbt på huvudet!


Tjejerna höll mest på att porra sig och jag trodde att inte en enda av dem ens kunde stå på händerna, men i slutet rockade en av dem loss och gjorde lite groovy moves på huvudet, det kändes bra i mitt feministiska hjärta.


Han stod såhär sjukt länge så att alla skulle få chans att fotografera! Det var förresten fullt tillåtet att fotografera och filma hur mycket man ville under föreställningen.


Efter showen gick jag och Morgan fram som två skolflickor och bad om att få ta ett kort med en av B-Boyzen. Tihi...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Koreansk folkdans? Hmmm vad skall man säga? Mirabelle - det där är inget du skall titta och lyssna på. Du vet ju att du är tondöv. Nu vet jag att du är dansdöv oxå. Dansdöv... hmmm... jag skriver som jag har förstånd till.

Mirabelle sa...

Vem är du? Och hur vet du att jag är tondöv?! Moves – det är det jag kan! Hä!