torsdag 1 februari 2007

Plastpåsvikning (har du lånat en påse av mig vet du vad jag pratar om!!)

Det är en liten tvångshandling jag har, att vika ihop plastpåsar till små bollar. Det kryper verkligen i kroppen på mig när jag är hemma hos en kompis och han/hon säger: "En plastpåse? Det ligger i nedersta lådan" och jag öppnar nedersta lådan och ett hav av påsar hoppar upp på mig och biter mig i näsan. Till min väns högljudda protester brukade jag sätta mig ner på golvet och börja vika. Det tog evigheter och nu har jag lärt mig att ta en påse som flugit upp som gubben i lådan och tvinga ner de övriga igen. Låta dem överraska nästa stackare som behöver en påse.


... så, hur glad tror ni jag blev när jag såg Natasha vika godispapperet här i Korea, i fina fyrkantiga skapelser. Jag provade att vika även plastpåsar i denna raffinerade vikmetod men fann det vara mycket svårare, så jag håller mig nog ändå till mina bollar.


Och jag hävdar bestämt att vika påsar gör livet lite lättare att leva, alla borde göra det!

6 kommentarer:

Ella Henrietta sa...

Hej!
Det är nog genetiskt...
Kram Syrran

Mirabelle sa...

Haha.. mycket möjligt, mycket möjligt...

Martin Camitz sa...

Det avtrycket som du lämnade i min lägenhet finns kvar!

Mirabelle sa...

Martin: Åh, jag är så stolt! Känns bra att det sprider sig :)

Helli sa...

jag har alltid undrat om den där grejen med påsarna som du håller på med...ibland dyker det upp sånna där små knytten hemma hos mig...och då undrar man likson...vad är grejen....:-)

Mirabelle sa...

Helli: Hehe.. grejen är att det tar fruktansvärt mycket mindre plats med ihopvikta bollar än ihoptryckta plastpåsar.

/En vän av ordningen :)