lördag 3 februari 2007

En dag i mängden...

Jag har fått förfrågningar om hur mina dagar ser ut, vad jag egentligen gör, så för att stilla er nyfikenhet:

8.15 ca. Kanske går upp ur sängen och gör frukost, alternativt, väntar på att C frågar om jag vill ha flingor.
8.30 Kollar om jag fått några kommentarer på bloggen och svarar isf på dem.
9.00 Lägger upp nya inlägg på bloggen.
10.00 Jobbar med grafik om jag har några jobb på gång.
12.00 Käkar lunch (oftast hemma och kollar på Tyra's show eller de 100 snyggaste i Hollywood eller Bridget Jones Diary eller Notting Hill).
13.00 Skriver på min bok, våndas över slutprodukten och vankar av och an i lägenheten många gånger.
17.00 Slutar skriva på min bok, känner mig slut och surfar lite, skriver lite mail och läser bloggar, tvättar eller viker tvätt.
18.00 C brukar höra av sig om när han kommer hem eller om vi ska hitta på något.
19.00 Oftast middag på Factory World, jag och C, sittandes i skräddarställning och går igenom varandras dagar.
21.00 Lite tv-tittande. Favorit-programmen för tillfället är Myth busters och Heros.
22.30 Vi går och lägger oss. (jag vet, sjuktligt tidigt men det är ganska skönt att känna sig utvilad om dagarna. Vuxenpoäng eller?)

Tja, roligare än så är det tyvärr inte...

3 kommentarer:

Mirabelle sa...

Tilläggas bör väl att detta är en veckodag. Det händer lite mer på helgerna och ibland tränar vi på veckodagarna oxå... Har fortfarande inte lagt upp ett inlägg om det. Där alla står framför varsin tv på ett löpband i likadana kläder (som man lånar på gymmet).. Hihi...

Carin sa...

Vuxenpoäng, ja, kanske... men på ett bra sätt :)
Jag känner igen mig i dina rutiner som jag upptäckt att jag för första gången i mitt liv trivs riktigt bra med. Det känns inte tråkigt utan skönt. Men det är väl också för att det är tryggt med vissa fasta vanor och rutiner när livet i övrigt är lite omvälvande och nytt. Och framför allt när man jobbar hemma, då krävs det för att man inte ska låta dagen gå utan att man ens klivit upp ur sängen...

Låter spännande med din bok!! Vad skriver du om?

Mirabelle sa...

Carin: precis. Det är lätt hänt att en hel dag går om man inte är med och ser upp. Jag har förr aldrig fattat folk som säger att det finns så mycket annat att pyssla med i lgh. Jag har alltid låtit tvätthögen växa och dammtussarna med den. Men nu kan jag istället för att skriva sätta mig att vika tvätt... Det är inte bra!

Boken är en slags terapi för mig. Jag skriver om mina år som ung vuxen och min dåvarande "bad boy" till pojkvän. Men det är svårt att avgöra om det jag skriver är bra. Hur vet man det?!