onsdag 9 maj 2007

Tuesday afternoon and the sun has been...

... shining on the world today!

Igår låg det Yellow Dust som ett täcke över Seoul och just då tyckte jag att det var en alldeles förträfflig idé att åka till Seoul Tower och se ut över de tre närmaste höghusen och sen stirra ut i ett hav av tjock dimma. Vi tog linbanan upp för mamma tyckte att det skulle bli för jobbigt att gå, och brydde oss inte om att åka upp i tornet eftersom vi ändå inte skulle se någonting. Vi gick genom Namsan Park ner för berget under ett grönt lövverk. Det är så härligt fint nu.

Sen virrade vi bort oss mellan de små gathusen innan vi hittade till Namdeamun Market. Där shoppade mamma två hattar och Lasse finbyxor, som visade sig vara för små när vi kom hem. Det är nämligen lite trixigt att gå på marknad här när det oftast bara finns "One Size" eller det är förbjudet att testa. Mamma hittade ett par skitsnygga jeans och jag köpte en sommarkjol av förra årets modell tror jag, men den var fin ändå.

Jag tog med dem till en "Food Court" och mamma tuggade i sig Bibimbap som jag tror föll sådär på läppen och Lasse sa att det var tur att det fanns ett jourlivs runt hörnet där vi bor med korvar att köpa. När vi kom hem satte jag på den koreanska filmen "Taegukgi." Mamma tyckte att den var för blodig och klockan tickade på och lemmarna tillsammans med ögonlocken kändes bara tyngre och tyngre så vi gick och la oss istället, sparade Koreakriget till en annan dag.

Inga kommentarer: