söndag 6 maj 2007

08.35.

Klockan är 08.35 och jag vet inte varför jag är uppe. Mitt ansikte känns svullet och det är svårt att se utan att kisa. Vi ska åka till en liten ö som heter Jebudo och ligger en timmes bussfärd härifrån. Där ska det finnas stränder och bra fiskrestauranger har jag fått berättat för mig. Håll tummarna att det inte är svart sörja och seg bläckfisk stuvning.


Mamma och Lasse kom igår. De var pigga och ropade "Korea" först men efter att vi ätit Kalbi och stoppat i dem öl och yoghurtsoju så var de ganska möra, men glada. De har sovit i nästan tolv timmar nu, kanske dags att väcka dem?

6 kommentarer:

Maria sa...

Hej därborta...
så mysko att helt plötsligt se pappa och yvonne på bild, de hör ju hemma i Sverige liksom...
hoppas ni får en riktigt häftigt upplevelse där borta!

Anonym sa...

Vi åkte till Jebudo och tidvattnet kom och täckte vägen därifrån. Vi käkade skaldjur och rå fisk och Carl och Mirabelle åt levande bläckfisk. Yvonne drack nästan två flaskor soju själv (koreanskt brännvin).

Jag skulle fotografera men videofilmade istället en massa snuttar och vägen ner i väskan.

Sen är jag nöjd med rå fisk alltså.

Kramar Pappa och Yvonne och Mirabelle och Carl hälsar.

Anonym sa...

Hej belle och Yvonne o lasse!!!

Jag ville bara säga att jag tänker på er och jag måste hålla med Maria - det känns konstigt att se Yvonne o Lasse på bild!!!

Lasse - vad hände med hårsvallet?

//Bea

Anonym sa...

Hej Bea. Jag var tvungen att likna bilden på passet (hippietiden är förbi).

Sandra sa...

Tjena tjena!
Hoppas ni har det bra! Tänk om jag också kunde kommit och hälsat på... Här bara regnar det, suck. Kul att läsa allt som händer, förlåt att jag inte hört av mig tidigare. Bättre sent än aldrig! Ha det bäst, många kramar Sandra

Mirabelle sa...

Sandra: hej tjejen. Jag är lika dålig på att höra av mig så det är ingen fara. Jag kommer hem den 21:e juni. Då får vi se till att träffas. Hade varit as-ball om du kommit hit, en annan kom ju och hälsade på i Australien ;).. Puss och kram Bella