tisdag 1 maj 2007

Sweet 27.


Klockan 23.32 stapplade jag in genom dörren igår, blöt av regnet med en solros och lite glasspraliner framsträckta i händerna.
"Ja må han leva, ja må han leva, ja må han leva uti hundrade år."
Jag vet att det var 28 minuter för tidigt men jag hade ingen lust att sitta i trapphuset och invänta det stora ögonblicket.

I morse gick jag upp innan klockan åtta för jag vet att C vaknar tidigt. Jag gjorde iordning frukost med melon, lökbröd och ost, ägg, mjölkchoklad och jag skrev "I love you, Mr Loodberg" på ett papper som jag sedan vek ihop till ett flygplan och störtlandade det i ostsmörgåsen. Ett doftljus tändes på gasspisen med mitt liv som insats och än en gång ljöd grattissången i vår lägenhet.

Han blev glad och han fick den pussen som han önskat sig och ett par neonblå kalsonger med blommor på, korta strumpor och en slips. Kanske inte de mest kreativa presenterna, men ändå. Till ikväll har jag köpt biljetter till Spindelmannen 3 och C har beställt hemlagad pizza.

3 kommentarer:

Carin sa...

Vad fint! hälsa & gratta :)

Mirabelle sa...

Han hälsar tillbaka och tackar och undrar vem du är :).

Anonym sa...

Oj Wow Belle! Hade jag varit kille så hade du gärna fått vara min flickvän!! :-)
(hur skumt lät inte det då???)

Du kan ju gratta honom i efterskott från mig?

Kram Bea