fredag 4 maj 2007

Akvariet på COEX.


Det är inte svårt att hitta hit. Ta bara tunnelbanan linje 2 till Samseong Station och följ folkmassan så är du på COEX och följ sen skyltarna till akvariet. Det är stort med gigantiska vattentankar med färgglada fiskar och konsgjorda sjöar och träbroar och krokodiler och sköldpaddor och de fulaste krabater jag någonsin sett med sneda ögon.


Det var tur att mitt batteri tog slut till kameran så jag inte kunde ta bilder på varenda levande varelse där inne, och det var så stort att jag blev trött i slutet och orkade knappt vända på sjöstjärnorna som nog var menat till små barn egentligen.


Det var till och med fiskar i vending-maskinerna.


Och det kändes hemskt att spola ner dem här små liven när jag var på toaletten. Men vad hade jag för val? Ett liv med en guppande brun korv, det är ju djurplågeri!! Och det var inte det värsta, tur att jag inte fick med det på bild!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bella,
När kommer du hem till skåne?

/Pauda "fd Ogilvy"

Anonym sa...

jag menade såklart Sthlm...
Förvirrad. Ja.

Mirabelle sa...

Paudan: :D Hem till Skåne kommer jag den 21 juni, hem till Sthlm kommer jag den 1 juli.

Då ska jag träffa barn och bli bjuden på vin i lyan, eller?!

Anonym sa...

har du någon mailadress?
maila till; patrik.svensson@rocketscience.nu
/Pauda