fredag 25 maj 2007

Chengdu.

Tibet ar ju kina om du fragar den kinesiska myndigheten, men enligt mig ar det tva helt olika lander. Sa nu ar jag i Kina och det ar stort och dammigt och rufft och svettigt.


Idag ar det Rasmus stora dag, och det innebar att han fyller 24 ar. Vi har flugit flygplan, knuffats med ohovliga kineser i koer och kakat god vegetarisk mat pa ett genuint trevligt stalle runt hornan som tog betalt per timme man satt dar. Notan slutade pa 170 kr for fem huvudratter och tre flaskor ol. Inte sa illa trots allt.


Och eftersom vi umgatts typ 24 timmar sa hade C och jag bara lyckats smussla undan en kinesisk brandy som vi vet att han gillar for 8 kr och ett kort vi fick nar vi besokte ett av alla tempel i Tibet. "Grattis pa fodelsedagen, din krulltott. Vi gillar dig! Kram Bella och Carl."


Efter lite smuttande pa baileys for att sova battre sa ska jag joina C i dubbelsangen och snusa sa gott jag kan i 30 gradig fuktig hetta. Hostlet vi bor på är ett av de mysigaste och hemtrevligaste som jag fått lov att skrynkla lakanen på.

Pusselipuss.

2 kommentarer:

montan sa...

Grattis Rasmus!
Denna dag är ju vår. :)

Mirabelle sa...

Grattis Montan! Jag antar att du ocksa fyller ar? Kram kram