torsdag 31 maj 2007

Food of Tibet.


Den första kontakten vi fick med Tibetansk föda var naturligtvis Jaksmörste. Rasmus och Calle ser väldigt lyckliga ut, jag antar att de inte hunnit smaka på den varma drycken än. Det var inte gott! Och att tibetanerna klarar av att dricka 40 koppar om dagen är för mig ett mysterium.


Andra kontakten blev en tibetansk restaurang som serverade nudlar med jakkött och dumplings. Det smakade förvånandsvärt bra, men det kunde inte jämföras med det sagolikt vackra ljuset i rummet.




När jag och Rasmus hittade det Nepaliska setet med flera olika rätter blev det en klar favorit som avnjöts både en och två och tre gånger.


Det var på vippen att jag blev vegetarian när jag såg hur köttet hängde framme i solen hela dagarna med flugorna surrande i klungor.


Dumplings med jakkött i och stark sås vid sidan sitter aldrig fel när magen skriker.


Såhär såg köket ut där dumplingsen på föregående bild lagades till. Ni vill inte veta hur toaletten såg ut.

Inga kommentarer: