torsdag 31 maj 2007

Animals of Tibet.


Två kossor som hittat enda skuggan vid sjön Yamdrok.


En jak Calle hittade i bergen någonstans.


Ett får med en konstig triangelklippning på magen.


Vi fastnade med bilen i en fårskock. Alla får är märkta i olika färger så att nomaderna vet vems får som är vems.


En katt vilar på moppen. De kör vilt här må jag säga, det tog ett tag innan jag lärde mig hur jag skulle gå över övergångsställen.


Kossan till vänster är ingen djävul, hans tunga är inte grön utan rosa!


Packåsnor.


Kolla de långa benen på det nyfödda fölet! Naaaaaa...


Jak...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fascinerande bilder. Fast jakemat verkar absolut inte vara nått för mig. kram mams

Mirabelle sa...

Mams: Hehe.. Nä, tibetansk mat är inte jättekulinarisk men helt ok och jakkött smakar lite som biff. :)