torsdag 31 maj 2007

Toilets of Tibet.

Jag vet att ni egentligen inte vill veta detta, men har jag börjar en kategori som heter "Toaletter" så får jag väl bita i det sura äpplet och ni med mig. Ni kan ju i alla fall glädja er åt att ni inte behövde gå på dem.


Detta är när jag kissar vid vårt besök på Drepung Monastery. Det är dumt med trycket på hög höjd, det gör mig kissig HELA tiden. Och eftersom man andas ut massa vatten i utandningsluften så ska man dricka massor, helst tre liter om dagen. Det går inte ihop det där, speciellt när man vill undvika toaletter så mycket som möjligt.


Den ena toaletten bättre än den andra. Ni kan trösta er med att ni inte får se det värsta. Inte ens jag kunde gå in på toaletten vid ett ställe som skulle föreställa en hot spring, men mest liknade en vanlig inbyggd bassäng. Det kryllade av byggställningar utanför och byggarbetare i hjälmar. Jag fick vända i öppningen, jag klöktes och kissade på baksidan av stenbyggnaden.


Det var i en sån här toalett Calle tappade Rasmus Lonely Planet om tibet. Den är nog välbegravd vid det här laget.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.