onsdag 20 december 2006

Tummisar :)


Jag kom precis på en sak som Natasha och Soyoung berättade för Carl (för er som inte följt bloggen så länge så är det koreaner som jobbar på TAT i Korea, TAT är företaget som Carl jobbar på, Carl är då min pojkvän, och Natasha och Soyoung hälsade på TATs kontor i Malmö för inte så längesen, TAT står för The Astonishing Tribe). De berättade i alla fall att i Sydkorea är det bara småbarn som har tumvantar på sig. De skrattade åt folk som hade det på stan i Malmö.

Jag har tumvantar. Jag vägrar att ha fingervantar. De bara kliar och är mycket kallare och så känner jag mig mycket sötare i tumvantar. Jag känner mig sådär liten och gullig i min randiga mössa i starka färger och mina grovstickade matchande tumvantar (kan ju vara lite åldersnoja förstås?). Sen kan man korsa fingrarna när man ljuger och räcka finger åt folk och det ser ut som man bara hälsar.

Men, man vill ju inte bli utskrattad. Tänkte köpa ett par till Carl så att jag slapp vara ensam men han sa bestämt nej till mitt förslag om att försöka starta en ny trend i Sydkorea. Fick höra från en arbetskamrat (Linnea med det underbart krylliga tjocka håret som man vill klappa på så fort man ser det) att när hon och hennes pojkvän var i Tokyo så stannade folk och skrattade åt henne. Pekade på henne utan att hon kunde göra något åt det, eller hade den minsta aning om varför. Detta var förstås i Japan men eftersom Korea varit ockuperat av Japan kan man ju tänka sig att de har samma värderingar och humor där. Kanske hade hon tumvantar på sig? Måste komma ihåg och fråga henne imorgon. Och jag ska försöka låta bli att dra henne i håret! Jag vill ju också ha sånt hår.

Är det någon mer än jag som gillar tumvantar? Vi får rösta! Vem är för och vem är emot?

10 kommentarer:

Mirabelle sa...

Okej, jag har fått lite rättelse från Linnea. Det var i Kina hon var med sin käraste, i Peking och inte alls i Tokyo. Var nog lite väl förfriskad när vi diskuterade det i lördags ;)... Men det är ju ändå close enough eller hur?

Och vi vet redan att jag är för tumvantar! 1-0 till tummisarna.

Anonym sa...

Jag gillar definitivt tumvantar! God Jul!

Anonym sa...

Personligen så gillar jag inte tumvantar.

Anonym sa...

Tumvantar är för pussys!!!!

Mirabelle sa...

Spänningen är olidlig. Två lika!!! Vem ska avgöra?

Anonym sa...

Jag hörde att det var nya bud på lägenhetsfronten. Och att festen verkar vara i Geryung Apts istället för ShinDongA Palladium där du ska bo :)

Mirabelle sa...

Shit, vad det svänger fort i TAT-världen. Hur ska man hänga med? Och ska du dra till staterna? Grattis isf! Tjohooo!

Det är ju hur coolt som helst att vi ska ses i Korea. Märks att man inte är en van resenär va ;)...

Anonym sa...

Ja, jag flyttar till San Diego i slutet av Mars. Det ska bli riktigt kul!

Mirabelle sa...

Paul: du får avgöra. Gillar du tumvantar eller inte?

Anonym sa...

Okej... Jag hörde med Calle och han tycker inte om tumvantar. Så jag antar att tävlingen är avgjord. 3-2 mot tumvantar. Tumvantarna förlorar! Buhuuuu...