torsdag 28 december 2006

piiiiplpusha (people pusher)


Bilderna hämtade från Scott-5x5

"Extreme subwaying" är en populär sport i Tokyo där resenärer backar in i ett knökfullt tåg genom att ta tag i dörröppningen och luta sig hårt och puta sig in.


Sen finns där "People Pushers" som kommer och putar - hårt - på de resenärer som står i dörröppningen. På bilden ovan behövs två stycken. En som trycker med sin armbåge och en som skjuter igen dörrarna.

Killen (Scott-5x5) som jag snott bilderna ifrån hade hört om detta men var överraskad över hur artigt och lugnt allting gick till väga. Resenärerna var tysta och vana att bli puttade, som att packa en väska där det sista inte får plats och man måste trycka till ordentligt för att kunna stänga den.

Detta är i Japan, Tokyo, och jag har förstått att eftersom Korea varit ockuperat av Japan så finns där fortfarande mycket agg mellan dem och man ska akta sig för att jämföra de båda länderna och absolut inte tycka att Japan på något sätt är bättre än Korea. It's a big no-no. Så om det finns några "People pusher" i Korea har jag ingen aning om och på inget vis vill jag jämföra de båda länderna med varandra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är helt galet... Jag har kommit på mig själv med att tänka på detta flera gånger sen du berättade om det. Knasigt!!

Du skulle kommit över i onsdags! Det blev alldeles för mycket sprit och karaoke och dom sista gästerna gick vid fyra på morgonen... Oj oj oj... Hur bra som helst!

Mirabelle sa...

Attans. Själv satt jag och jobbade till elva. Och då tänkte jag att det var för sent att komma. Men jag antar att jag hade fel ;)... Karaoke är ju kung!.. eller drottning!

Anonym sa...

I onsdags var karaoke både kung OCH drottning! *s* Speciellt när Hanna & Jakob klamrade sig fast vid mickarna i ett antal dueller! Hur kul som helst! :)