fredag 8 december 2006

27 dagar kvar...

Idag är det 27 dagar kvar tills vi åker.
Klockan är nu kvart i sex i Korea och det är 6 grader och regn.

Det har nog regnat hela dagen känns det som. I morse när jag kollade vädret i Korea regnade det också. Pratade med Calle precis. Det börjar bli en hel del virrvarr om vad som ska med och inte med och vad som är smartast att packa med sig och mamma ringde och sa att jag absolut inte fick förvara foton och minne på vinden ifall det blev inbrott. Men var ska jag göra av dem då? Mitt förslag var att fråga killen som ska bo här om han kan ha några lådor i ett hörn. Då sa mamma att om han har fest försvinner det säkert ändå. Och vill jag verkligen att han (och de han har fest med) ska kunna rota i mina personliga saker. Nä, såklart vill jag inte det! Så nu vet jag inte vad jag ska göra om jag inte tänker tåg-båt-luffa dit och det lär ju ta ett tag. Fast det blir kanske en spännande bok av det? "Den långa vägen till Sydkorea." Hihi... Totalt insnöad på att skriva böcker för tillfället.

Men nu måste jag sova. Eller i alla fall tänka på refrängen. Det brukar ta minst en timme från att jag tänkt tanken till att jag faktiskt går och lägger mig. Jag skyller på Alfons Åberg, jag ska bara...

Puss

Inga kommentarer: