tisdag 26 december 2006

Lost in translation




Två vilsna själar och 12 miljoner japaner...

Filmstjärnan Bob Harris, eller Bob Haalliiiis, spelad av Bill Murray reser till Tokyo för att spela in en reklamfilm. Jetlaggadd, förvirrad och förundrad över var han hamnat möter han Charlotte, spelad av Scarlett Johansson (som för övrigt är min Carls favoritkändis och snygging) som vind för våg följt med sin make som ska jobba där (känns det igen?). De känner sig båda bortkomna men lyckas tillsammans hitta tröst och vänskap hos varandra och utforska den vilt främmande miljön de råkat hamna i. Mycket sevärd och fin film!

Minst hälften om inte mer som jag berättat att jag ska åka till Sydkorea för har utropat: Det är som Lost in translation! Och visst, så är det kanske. Calle ska jobba och jag kan inte språket. Men då får jag verkligen hoppas att jag hittar en egen Bill Murray i Sydkorea.

Oumbärliga Engelsk-Asiatiska ord
Lett Pack = Rat Pack
Logjel Mole = Roger Moore
Mavistahl = Movie star
Salfingtecha = Surfing teacher
Ove hel = Over here
Golges = gorgeous

8 kommentarer:

Anonym sa...

millalbäääl = Mirabelle

Anonym sa...

ÅH! Bland de bästa filmerna ju!!!

Ring mig om fikan imorgon! Eller! Har du kanske inte kvar mitt nr nu när du inte har mobilen kvar! ? Då får jag lista ut din mors nummer, ringa henne och försöka få tag på dig genom hennes tips!

Jaja, det blir värt det. :)

KRAM!

Mirabelle sa...

Jag ringer dig om fikan imorgon. Idag ska jag bara ta det lugnt och softa. Käka godis och jäsa framför tv:n om jag nu fattar hur man får igång tv:n på Calles dator. Han är i Gbg och han har ingen tv!!!

Anonym sa...

But 1st, here are a few points to think about that will help you
decide if this kind of merchandise is absolutely a superb purchase in your case.


Have a look at my page ... bowflex selecttech dumbbells

Anonym sa...

Looking for somekeyword here is rather effortless.


Feel free to visit my webpage: Seguir para a frente de Navegação

Anonym sa...

The Bodylastic home gymnasium includes a life span defects
warrant.

Here is my blog post: adjustable dumbbell set

Anonym sa...

1st off, if you do not know quite a bit about them, picks usually are rather triangular shaped equipment utilized to, you guessed it, decide on out notes for
the guitar.

Feel free to surf to my web site - aquabells dumbbells

Anonym sa...

For those who view your Tv on the Sunday afternoon like I do most weekends, then I feel you'll see them a single of those times.

My web site cheap dumbbell sets