lördag 23 december 2006

Hur luktar Koreaner under armarna?


Har du själv upplevt känslan när det blir varmt under armarna och du plötsligt minns att din morgonrutin ruckades av till exempel ett telefonsamtal eller att äggen kokade över och du glömt att använda deodorant? Det är hemskt att gå en hel dag och lukta lite unket. Det är kanske bara du som känner det men du kommer aldrig att veta. På frågan "luktar jag svett?" är det få människor som skulle svara "JA!".

Till Korea då. Igår fick jag nys om ett väldigt bra vetande! Koreaner luktar inte! och använder därför inte deo. Det är få ställen som säljer det. Tack gode gud att det kom till min vetskap nu. Tänk om jag åkt och när min deo (som nästan är tom) tagit slut hade jag tvingats lukta skunk resterande fem månader. Hemska tanke.


Men då återstår frågan... Hur mycket deo ska jag ta med mig? Hur mycket deo använder man på sex månader? Jag försöker minnas hur ofta jag köper ny, men det är svårt. En gång i månaden, varannan månad? Hur många ska jag ta med mig för att lukta fjäril under armarna hela vistelsen? Några förslag?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi skickar ju folk ganska reguljärt till Korea så skulle det mot förmodan ta slut så finns det ju en chans att någon kan köpa det i Sverige åt dig :)

Anonym sa...

Känns skönt att veta! Kan ni ta med salt godis och choklad oxå!!! Eller har de choklad kanske?

Mirabelle sa...

... och kan du skicka en Amy i en liten kappsäck för underhållning hade jag blivit jättegla!

Anonym sa...

Vad är problemet med parfym?