fredag 22 december 2006

Jag kommer att sakna er...


Bild hämtad från blomsterverkstaden

Det var inte förrän i söndags som jag verkligen fattade att jag skulle åka. Jag satt på ett fik och var bakis tillsammans med Ann och Mats. Min hjärna var trögflytande och jag hade svårt att kordinera mina tankar med mina läppar. Då slog det mig plötsligt. Herregud, såhär kommer jag inte kunna sitta i Korea. Då har jag ingen Mats runt hörnet eller en Helena som ringer på lördagsförmiddagarna när hon är på sin meditativa shoppingrunda. Vad ska jag göra då?...

Shit, detta var kanske inte så genomtänkt trots allt? Jag kommer ju sakna alla så fruktansvärt mycket! Hur har jag kunnat förbise det? Så jäkla kort är ändå inte min näsa...

Hehe... Jo, det är den kanske... Skulle sätta in lite pengar på mitt konto igår och då påpekade bankmannen att mitt körkort gått ut.
– Jäklar! Är det tio år sen jag tog mitt körkort och ska man verkligen hålla koll på sånt oxå?
Han (som var en väldigt söt bankman) bara skrattade åt mig och sa att jag fick ringa efter ett nytt. Så det gjorde jag och det visade sig att jag under 2005 spärrat mitt körkort efter att jag blivit bestulen på min plånbok när jag, rund under fötterna, besökte Mondo på Söder. Jag fick mirakulöst tillbaka plånboken med allt i och behövde inte beställa nytt körkort, varav de inte skickat mig en påminnelse när mitt körkort gått ut. Men vad ska jag göra med ett svenskt körkort i Korea?

Men tillbaka till mina vänner. Vill bara skriva några rader till er alla härliga människor som rumstrerar i ett virrvarr i min närhet. Tack för att ni finns och för att ni är så fina.

Nu ska jag sova järnet sista natten i min 1,5 miljoners lägenhet (jag åker inte till Korea än men ska fira jul och nyår i Malmö och kommer inte tillbaka innan vi åker på riktigt). I januari kommer min lägenhet att ockuperas av en Oscar istället för en Mirabelle. Hälsa gärna på! Han är jättesöt och snäll och gissar garanterat rätt på ert jeansmärke bara av att titta på sömmarna.

Puss på er alla mina hjärtan. Jag kommer som sagt att sakna er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hjärtat!

Vi längtar efter att du ska kliva av på skånsk mark någon gång i kväll. Agnes har räknat dagarna och lyckligt konstaterat att "idag kommer hon mamma!!!"

Kramis från Syrran

Mirabelle sa...

Naaaaa... Vad söta ni är. Jag har nu landat på Skånsk mark och Calle och jag ska bara äta frukost. Lite sent men ändå... Ses snart gullungar.

Puss och kram