torsdag 21 december 2006

Tick, tack, tick, tack...


Jäklar vad det tar tid att packa. Speciellt eftersom jag ska hyra ut min lägenhet och tvingas packa ner resten av mitt liv också. Och för att inte glömma flyttstädningen. Puh, allt detta trodde jag att jag skulle hinna med ikväll + att titta på Bonde söker fru (det var ju det sista avsnittet!) + skriva i min älskade blogg naturligtvis. Jag måste vara ute ur lägenheten på fredag. Då åker jag till Malmö och kommer inte tillbaka förrän i juli 2007.

Ni kan se på bilden hur långt jag hunnit. Jag har inte ens börjat att dra fram grejerna under sängen eller badrummet. Mina fingrar är skrynkliga av allt skrubbande och diskande och jag är sådär tröttvarm som man blir när man borde gått och lagt sig för ett tag sen.

Och vad ska jag packa? Det är vinter där nu och vi ska stanna till sommaren och jag hittar inte min bikini!!

Men kolla vad jag hittade, lösningen på mina problem (en artikel från DN):
Låt det vara sagt en gång för alla. Den som inte är intresserad av att känna, titta, handla, shoppa, fynda, vrida, vända, leta, pruta och köpa: åk till någon annan plats än Seoul. Den dygnet runt-öppna kommersen sker i varje upptänklig vara från varje hörn av jordklotet. Allt finns att köpa. Damkläder har ett motsvarande Ikea-stort varuhus, herrkläder ett annat. Det är helt obeskrivligt och mycket skrämmande för den oinvigde. Men kläder är en sak. Det finns en fotbollsplan med kökstillbehörsaffärer, en sektion för begagnade borrmaskiner, knivar, skrot, antikviteter, koreansk lack, blommor, oändliga våningsplan med plastsmycken, plastblommor, ginseng, keramik, läder. Rådet till Korearesenären måste bli: res lätt och ta med en extra väska. Eller köp en ny.

Problem solved :)

Läs hela artikeln

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gör som jag gjorde! Muta den som ska flytta in med en månads gratis bredband mot att han städar själv... SÅÅÅ värt det! :)

Förresten så lägger jag in dig som länk på min blogg, mormor ville kolla. Och hon är ju inte så bra på det där med att skriva in adresser på engelska. men klicka på ordet Mirabelle ska nog gå bra!

Kramen!

Mirabelle sa...

Tack, tack för att du lägger in mig på din sida. Självklart ska mormor läsa! Jag har dig också på min. Och utan att fråga. F'låt.

Vilken sjysst idé med bredbandet. Trist bara att han inte ville ha bredband. Attans!