tisdag 12 december 2006

Seoul i Stockholm


Igår var Calle och jag och käkade lunch som sagt på Seoul. Är det bra om man börjar tröttna på Koreansk mat innan man åkt dit?


I vilket fall så var där Bulgogi, Kimchi, Kalbi (hört det förut ;)), friterade jätteräkor, grytor, vårrullar och lite annat smått och gott. Inredningen var fin, avskalat och strikt med jordnära färger. Maten var bra inte som Arirang och Kimchin var nog den sämsta hittills. Ölen var som vanligt Asahi och smakade likadant. Undra om Korea har en inhemsk öl?


Det låg en bit från mitt jobb och det regnade när vi gick dit, men med ett sällskap som Calle kan det inte bli annat än underbart.


Ett litet tillägg bara (jag har inte fått hans godkännande att lägga ut detta). Vi var och såg Red Hot Chili Peppers på Globen igår. En grym föreställning med sjukt coola dekorer. Jag blev blöt i trosorna bara av det. När de spelade Under The Bridge kysste Calle mig sådär lite nätt så att det pirrade i läpparna och jag ville kasta mig över honom. Jag är kär! Det är väl det jag vill komma fram till. Jag är kär!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där buffén såg riktigt god ut. Var ligger det stället?

Och vad roligt att du är kär!

Kram Johan