tisdag 26 december 2006

Puss Puss Octupussy


Svart couscoussallad med bläckfisk hämtad från agliolio.blogspot.com

I Sydkorea äter man levande bläckfisk i sesamolja! Och stursk som jag är har jag redan lovat att testa det. Jag kan dö!! Tuggar man inte benen ordentligt så kan sugpropparna på deras ben suga sig fast i kinderna eller halsen!!! och då kvävs man! Så håll tummarna hårt för att mina tuggreflexer är snabba och effektiva. Jag har faktiskt precis varit hos tandläkaren och han sa att allt var tipp-topp. Så oddsen är förhoppningsvis på min sida.

God fortsättning till er alla eller som de säger i Sydkorea: Schimlichslun Chong! (bläckfisken är inte död förrän den är död!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rätta mig om jag har fel...

Jag har två påståenden...

1. Den bilden har du hittat på Ilvas aglio e olio - blogg...?

2. Jag sitter alldeles för mycket och kollar bloggar...

Jag vill även drista mig till ett tredje påstående...

3. Jag har väldigt bra bildminne... Detta får du bortse ifrån ifall jag har fel vid påstående nr 1. :)

KRAM!

Mirabelle sa...

Hahaha... Shit, I'm busted! Har lagt in länken till bloggen jag hämtade bilden från nu. Trodde att det för en sekund var lite fritt fram att hämta bilder från nätet för privat bruk. Men nähä... Min egen familj tjallar på mig ;)...

Så 1,2,3.. Alla rätt!