onsdag 6 december 2006

Min kompis, kompis har varit ihop med en Sydkorean!


www.shirtsweb.com

Okej, såhär är läget. Jag fikade med en kompis igår och hör och häpna, jag gled raskt in på min Sydkorea-resa. Verkar vara "samtalsämnet" i min närvaro för tillfället. Men. Då avbröt han mig och berättade att hans tjejkompis, som varit i princip alla delar av världen, även varit ihop med en Sydkorean! Och varit där i typ nån månad. Träffat svärföräldrar och allt. Ovan att äta med pinnar bjöds hon på någon slags nudelsoppa och förväntades få i sig det med, inte vanliga träiga pinnar som vi har här i Sverige utan glatta stålpinnar. Och så fick jag tyvärr ännu en bekräftelse på att Sydkoreaner är dåliga på engelska. Mmmm, svärföräldrarna förstod henne inte alls. Numera bor hon dock i tryggt förvar i Stockholm eller var det Uppsala, i alla fall utan Koreanen och alla talar svenska.

Inga kommentarer: