fredag 13 april 2007

Stylish.

Jag och Jenny strosade runt i Harajuku och hittade en harsalong med oppna dorrar. De gick vi igenom och blev valkommnade av fyra japaner bakom en disk som fnissade hysteriskt och nickade till oss "cuto, cuto". Tva sekunder senare sa dok det upp en tolk och jag fick forklara vilken frisyr jag var ute efter och peka i stora bocker med parmar i vav. Han som skulle klippa mig var sot och hade stor mun. Han var ganska dalig pa engelska och vi turades istallet om att prata vara modersmal medan oversattaren pillade mig i haret och medlade.

Jag har aldrig forut fatt en san fantastisk harmassage och jag blev klamd pa oronen och i nacken med en varm vat handduk. Om detta inte ar himmelen sa ar jag inte en gremlins. Min harfrisor log mycket och forsokte sa gott han kunde att prata med mig "When you and your friend come. I happy" sa han och la sin hand pa hjartat.

Och sen fick jag varldens funkigaste harklippning med tokyo-topping. Och ett avsked som jag nog aldrig kommer att uppleva igen. Det var fyra bakom disken som sa hur vackra jag och jenny var och sa vinkade de och uppmanade oss att komma tillbaka. Eskort till dorren av en trio och avvinkning pa kopet i dorrposten. Och som de gor pa film sa vande jag mig om en sista gang eftersom jag visste att jag aldrig skulle se dem igen. Och dar stod de kvar, reste handerna entusiastisk i en sista halsning. *vinkevink*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan,

Vill bara skriva och saga att du har en fantastisk blogg och du skriver otroligt bra! Underbart språk, engagerande och nästan alltid med ett stänk skön humor. Ska du inte skriva en bok? Heja dig!

Anonym sa...

Hej min vackra dotter! Snälla lägg ut ett foto på din japanska frisyr? En nyfiken mamma

Mirabelle sa...

L: tack sa mycket, det varmer mitt lilla skanska hjarta att hora. Jo en bok ar snart klar, ska bara skriva om den tva ganger till och fa kommentarer fran min larare pa studieframjandet och sen antagligen skriva om den igen och skicka den till forlaggare och sakerligen fa skriva om den efter det och sen maste jag ta stallning till om jag verkligen vill fa den publicerad :)

Mamma: jag kan inte lagga upp bilder har i Japan, du far halla dig tills jag kommer till Sydkorea, vilket ar pa fredag.