måndag 16 april 2007

Lost in translation.


Oj, hur kan en hjarna glomma nagot sa viktigt som att vi satt bland molnen likt en vacker Scarlet Johansen och tittade ut over vyerna fran Park Hyat Hotell? Det var vackert med ljusen och man fick halla for nasan och tryckutjamna i hissen upp. Det var pa 53:e vaningen och lyxigt sa jag kande mig som en inkraktare, som om jag at av kakan som var bakad med karlek till sjalvaste kungen.

Hogt i tak och massage i toalettsitsen, servitriserna var kladda i svart och skrattade sakert inombords till var barnsliga entusiasm. Vi smuttade pa vara dyra drink och slok alla sma skalar med snacks tills himmelen borjade morkna och det var dags att betala for att fa andas atmosfaren. Vi nallade pa tva minuter och jag passade pa att hyperventilera en aning, sen gick vi...

.. till ett hal i vaggen. En liten krog med bara en bar med tio personer pa rad inklamda pa en minimal yta. Det var tygskynken mellan oss och granden utanfor och gubben sa "kawaii" till Mats flera ganger, han tyckte att han var snygg. Trolltricks och varm sake fick igang vara hjartan som stannat av forundran over den underskona utsikten. God mat och.. suck.. Japan i mitt hjarta, har vill jag bo!

4 kommentarer:

Ella Henrietta sa...

Du skulle bara våga!!!Nu tar du och pallrar dig hem för h-vete. Mina systerbarn ska inte växa upp på sushi i obskyra hålor i väggen... Nä jag bara tramsar mig! Det låter jättehäftigt. Fortsätt leva drömmen, känns som man har tag i ett hörn av ditt snabbtframflygande moln genom livet. I'll never let go :)

Minna Mercke Schmidt sa...

Stor kram till Tokyo!!!!!!!

Anonym sa...

vilket är bäst SydKorea eller Japan?? kram mams

Mirabelle sa...

Angelika: jag kommer hem, det lovar jag. Jag har lovat Agnes att vi ska ha fodelsekalas for henne och dig och gustav nar jag kommer hem i juni, hmmm, fyller inte Arvid ar da ocksa nagongang? I sa fall har vi kalas for honom oxa, och Maurice! Familjefest!

Tack for de fina orden.

Minna: STOOR kram tillbaka, hur e det med magen? Snart dags? Puss puss

Mams: Latt fraga, helt klart Tokyo. Men snart ses vi i Sydkorea, det ar inte helt fel det heller :)