torsdag 5 april 2007

Hej franTokyo.


Japp det blir utan de dara prickarna. Jag sitter inklamd i ett litet bas. Det ar ett "Manga Kissa." Hit gar man for att lasa Manga porrtidningar och kolla pa internet. Det har varit nagra handelserika dagar. Pa flygplatsen traffade jag Nathan och vi vandrade under ett hav av rosa "cherry blossom" i Ueno. Sen at vi ananas pa en hektisk maknad och tittade in pa alla spelhallarna dar gamla japaner satt framfor nagon slags enarnade banditer.


Efter det tog jag mig till min plastkapsel som jag skulle sova i som hade utsikt over en flod och en stor gul bajskorvs liknande staty. Det var inte mer an att jag fick plats att sova i kapseln med en tv intryckt i taket. Jag gick och at varldens basta sushi pa band och sen badade jag i skallhett vatten innan jag at choklad och somnade medan jag laste min bok.


Dagen efter var molnig men jag trotsade regnet och gick i Imperial Palace Garden. Kallt, kallt, kallt. Det var vackert och jag kunde slacka min torst efter underskona vyer. Lite japansk modern konst pa det och jag var matt och belaten. Jag begav min till shinjuku med tunnelbanan for lite japanskt spa och nar jag klev ut fran stationen sa regnade det hundar och katter. Himmelen oppnade sig och det flot regn pa trottoarerna. Precis nar det borjade sippra in i mina skor kastade jag mig ovar staketet till vagen och hoppade in i en taxi, min raddning. Jag stannade pa spat i 3 timmar med olika bad och bubbelpool och massage och utomhusbad och mat och fruktdrycker, och sma plaststolar att sitta pa och tvatta sig framfor en spegel med olika tvalar. Allt totallt naken. Varken koreaner eller japaner har nagra som helst problem att visa sig nakna.

Efter var jag sa fruktansvart sugen pa en ol men bestamde mig for att anda aka hem, jag kom fel och hamnade pa horgatan och foljde med en afrikan upp pa ett rum med soffor och en bar och dunkel belysning, sen aterfick jag medvetandet och mitt hjarta borjade istallet klappa fort. Jag tog hissen ner och traffade pa en underbar kinesisk familj vid stationen och en gammal japansk man som visade mig vagen hem till min trygga plastkapsel.

Idag tog jag en tur med en bat i form av ett rymdskepp till en o med kopcentrum och en stor boll hogst upp i ett hus, det visade sig vara en tvstation som samtidigt var en turistattraktion med fantastisk vy over staden. Det funkade alldeles finfint och var betydligt storre an svt i malmo.

Sa nu ar jag har, manga kissa. Japaner ar foresten vardelosa pa engelska de med och alla toaletter har knappar att trycka pa och uppvarmd sittring. I love U all!

4 kommentarer:

Ella Henrietta sa...

Du är värsta "hard-core resereportern". Känns som orden forsar fram, trängs för att komma ut. Dansar mellan fiktion och fakta. Härlig rythm! Love U 2

Hampus Jakobsson sa...

Håller med Angelika - underbart att läsa. Kan du inte skriva en "best of Tokyo" eller nåt så att man kan nyttja dina kunskaper när man är där?

Carolina sa...

Låter som ett riktigt äventyr... :) Men vad jag undrar är ju ióm det finns ett bra pysselutbud där borta! Haha!

Vi åker till Prag på onsdag, då ska jag kolla utbudet där. Det är viktiga grejer det där...

EN STOOOOR PÅSKKRAM PÅ DIG!

Mirabelle sa...

Angelika. tack sa mycket. Det kanns skont att hora. Det ar kul att skriva utan bilder faktiskt!

Hampus. Hihi.. ja jag maste ju skriva en ny bok nu nar min forsta i princip ar klar!! Och jag gillar verkligen tokyo!

Carolina. Hmm.. Jag har sett massor av forpackningar, men inte platat nagot. Ska se om jag kan fa med mig kameran och ta nagra kort. Utbudet har ar mycket storre an i Sydkorea. Ha det sa kul i Prag, det ar en helskon stad. STOOOR kram tillbaka och glad pask!