söndag 15 april 2007

Godmorgon.

Annu en vacker dag i tokyo med nacksparr och ont i ryggen. Det har hostel-livet tar pa mig. Mats ar sjuk och vi ska flytta narmare stan sa att vi slipper springa till tunnelbanan innan det magiska tolvslaget eller stanna ute tills morgonsolen sticker i vara trotta ogon nar vi vandrar ut som lemlar fran dunkla nattklubbar.

C ska jobba imorgon, han far ta in pa fint hotell med chokladpraliner pa huvudkudden och en lyxig minibar som jag aldrig kanner mig tillrackligt rik for att rora. Igar var vi pa odaiba, och sag solen ga ner rod som en tomat i det blankande vattnet. Konturerna av husen markerades av alla ljus och en gigantisk bro med vita lampor. Suck, det var sa vackert att huden knoppade sig och jag drog at jackan och sparade bilden i mitt minne.

1 kommentar:

Mirabelle sa...

E det ingen som tykcer att japan verkar bra? Jag har nog aldrig fatt sa fa kommentarer? Puss puss