söndag 22 april 2007

Nytt blod i ådrorna.

Heter du Karl och jobbar på TAT i Malmö så kommer du med största sannolikhet sluta dina dagar i Sydkorea. Det är med särklass det absolut vanligaste namnet på svenskar här nere, och speciellt då på TAT-kontoret.

Så Karl med sin Charlotta är numera bosatta inom landets gränser. De var mycket trevliga och organiserade. På de fem dagarna de vistats här har de nästan hunnit med vad vi hunnit på tre månader. De har lärt sig koreanska, skaffat koreanska vänner, haft inflyttningsfest, flyttat alla sina tillhörigheter hit från Sverige och gått med i SWEA, jag har redan fått en ny uppdaterad lista med namn och adress. Shit, jag var tvungen att hålla upp min Carls visitkort för tullen eftersom jag inte vet var jag bor förutom att det finns ett hus i närheten som heter "Pactoly Woldo" som jag säger till taxichauffören när jag vill hem.

Inflyttningsfesten igår innehöll mycket öl och konstiga snacks och jag älskade dem för att de tagit med Ahlgrens bilar till kalaset. Det är kul med nya influenser och människor med andra bakgrunder att utforska. Mitt huvud snurrade fort och efter att klockan slagit sent så var det bara jag som ville ut och dansa.

Inga kommentarer: