måndag 9 april 2007

Mandag morgan, (fast pa ett bra satt).

Vi befinner oss pa ett hostel valdigt langt upp i hogra hornet pa tokyo kartan. Det ar i Asakusa som jag bott i min plastkapsel men mycket langre fran tunnelbanan. Det ar ett typiskt hostel med alla sprak virvlande i luften. Jag sov gott, bara en snubbe snarkade till ibland.

Det ar inte mycket uteliv i Asakusa, mest lugn och det tog ett tag av vevande med armar och ritande av akvarium i luften innan vi hittade till ett karaokehak. Japanerna vralande "Samba" och "Ole" och snurrade runt till en sjungande Samuraj pa bildskarmen. De ovriga latarna kunde vi vasterlanningar vrala med till och jag skrek "Sweden" sa ofta jag kunde nar Abba sjong "Dancing Queen", men ingen verkade bry sig.


Vi var pa Harajuku igar. Dar har jag varit fast det var mindre turister da och mer utspokade, jag menar lite annorlunda kladda japaner. Jag kopte en jacka som Jenny provade jattelange men den var lite tajt over hennes axlar. Hehe...

C sitter bredvid mig och kliar mig i nacken. Han ar fin och nu ska vi till en engelsktalande bankomat. Det ar det fa av har.

Puss.

Inga kommentarer: