söndag 22 april 2007

Love hurts.

I fredags kom jag som sagt hem till Sydkorea. Jag hoppade på rätt tåg till flygplatsen men hoppade av på fel station och kände mig förvirrad och borta och klockan tickade så fort på min arm. Men jag hann och japanen vid incheckningen hittade till slut min bokning och han sa att jag var tvungen att prata med någon, jag förstod inte vem men följde hans finger till passkontroll och genomgång av mina väskor och obligatoriska avtagningen av skorna eftersom jag åkte med ett amerikanskt bolag.

Jag såg dubbelt av trötthet efter två bussresor genom ett nattsvart japan och ville bara komma på planet och luta det tunga bowlingklot jag hade på mina axlar mot något mjukt. "You have been upgraded to business class" sa en späd röst någonstans och jag stapplade ombord på planet. Jag kunde ha mina ben sträckta rakt ut i skinnfåtöljen utan att nudda stolen framför mig och jag hade tv i armstödet och jag fick apelsinjuice och champagne och såna konstiga saker man har för ögonen för att det ska bli alldeles svart, och öronproppar och bentolåda med rödvin och jag kunde fälla sätet till liggande och kura ihop mig under en filt och någon frågade om jag önskade något annat och jag kunde inte komma på något för jag hade redan fått chokladkaka med chokladglasyr och färsk frukt.

Det var konstigt att sitta på en flygbuss bredvid en buddist som hade en värstingklocka på handleden och feta sneakers. Han osade inte inre lugn utan gick oroligt runt i bussen och grymtade medan han knycklade ihop ögonbrynen. Jag somnade igen av bussens skumpande och husen utanför rutan som såg likadana ut, vaknade av att någon skrek "Homplus, we are at Homeplus. I said that we wanted to go off there." Och jag gick också av för det är närmare hem. Det trodde jag innan jag insåg att jag inte visste var jag var, och att Homeplus inte såg ut som när jag åkte, jag var vilse i en stad med fler än ett Homeplus.

En taxi till hemma (ja, hemma) och C mötte mig med öppna armar och choklad på kudden och det gjorde nästan ont i magen så mycket jag tyckte om honom just då.

1 kommentar:

Mirabelle sa...

Biby clutes: Är du spam?