måndag 11 juni 2007

Koreanska sjukhus is da shit!

Hej hej.

Jag är tillbaka från sjukhuset nu. Telefonnumret fungerade inte så jag stack bara dit och fick vänta. Men de var riktigt trevliga och de hade engelsktalande människor som hjälpte mig hela tiden och gick runt med mig och berättade om sina kärleksliv för mig där jag satt vit i huvudet och höll på att svimma hela tiden. Det var hemskt!

Så jag väntade först i den internationella delen, sen väntade jag utanför läkaren och då var jag så svag att de fick leda in mig till honom. Sen väntade jag på att få betala (120 800 won), sen väntade jag för att ta urin- och blodprov. Sen väntade jag på att för säkerhetsskull få kvitto på engelska. Sen gick jag till apoteket och fick vänta där också.

Men nu är jag hemma och har börjat ta antibiotikan. Urinvägsinfektion som eventuellt klättrat till njuran. Nästa vecka ska jag dit igen för en check-up. Det ska bli roligt!

Puss och kram snyggingar!

4 kommentarer:

Ella Henrietta sa...

Sjukhus är da shit överallt. man vill ju inte vara sjuk liksom... Bra ändå att du tog dig dit hjärtat! Kramar!

Anonym sa...

Oj, krya på dig. Var glad att det inte hände i Kina. Får flashbacks till skoskydd i gamla mjölkpaket, levrade kroppsvätskor i hörnen samt läkare vars svar på ett brutet finger var amputation. Snacka om att vi lämnade det stället innan dom kunde rota fram bensågen ur bestickslådan.

Anonym sa...

Saknade dig ikväll på Shilla Hotell. Nu fick vi ju inte säga hejdå på riktigt...krya på dig...och HEJ DÅ du lilla stjärnöga.

Mirabelle sa...

Brian: jäklar!! Jag antar att Korea är ganska så mycket mer civiliserat och utvecklat än kina. Hann ju inte med mer än Chengdu tyvärr.

Catrin: Jag saknade dig och alla andra med!! Låg hemma i soffan och tröstade mig med M&Ms. Inte alls lika bra trots alla sprakande färgerna :(.