söndag 3 juni 2007

Koreanska flickvänner.


Ett litet inlägg om koreanska flickvänner från ett manligt halv-asiatiskt-amerikanskt perspektiv. Hans koreanska flickvän gillar att peta vax ur hans öron och det är han helt okej med eftersom hans mamma brukade gör det på honom när han var liten. Men när hon ville samla kråkor ur hans näsa sa han "stopp." Och inte heller fick hon klippa eller rensa skit under hans finger- och tånaglar. Koreanska flickvänner älskar tydligen att leka skönhetssalong med sina män. Trycka finnar och massera fötter. Bläää...

Och tydligen är de väldigt gnälliga också (detta fortfarande taget ur samma mans mun). "Kan du bära min glittriga handväska till mig." "Jag orkar inte." "Kan du hämta mig." "Jag når inte." Han sa att han hade haft tur med sin flickvän. Och jag var övertygad om att de hade ett långt förhållande bakom sig. Men i dörren innan han gick så visade det sig att de träffats för tre veckor sen?! Men det var kärlek av första klassen det försäkrade han. Det händer så fort här i Korea, kärlek och giftermål, det är svårt för en svensk tjej som mig att hinna med!

Inga kommentarer: