fredag 8 juni 2007

Must have – Glasögon.

Ett tips till alla utlänningar som ska till Korea, köp glasögon!! Det är avsevärt mycket billigare än i Sverige, till och med om du går till det dyra Itaewon och en optiker som säkerligen tar betalt för sina goda engelsk-kunskaper (Italian Optic i Itaewon).

Synundersökningen tog tre minuter och jag såg knivskarpt till och med de minsta bokstäverna. Och snabbare har jag aldrig någonsin valt bågar.
"I really like your glasses" sa jag till optikern och han beställde de röd- och vitrandiga glasögon han hade på sig till mig, och ett par gröna. Hela kalaset gick på 210.000 won, vilket motsvarar 1.560 svenska kronor. Jag vet inte vad glasögon kostar idag men jag har bestämt för mig att mina gamla som jag införskaffade för fyra år sen gick loss på 2.400 kronor. Jippie!!

Å andra sidan så verkar internet trots allt vara det absolut billigaste alternativet.

Inga kommentarer: