fredag 24 november 2006

Marie – Min för tillfället starkaste länk till Korea


Detta är min nuvarande arbetskollega Marie (på Ogilvy i Sverige Stockholm). Hon är född i Sydkorea och är det närmaste jag kommit landet hitintills. Det lovar gott eftersom hon är väldigt trevlig och sprallig. Jag gillar henne. Som ni ser på bilden (hon står på ett berg där det ryktas att stadsministern bor) så besökte hon Seoul i somras och kom med följande information (läs: detta är vad jag kommer ihåg). Det är ungefär lika dyrt här som där, det är bra standard och så är människorna långa. Till detta måste sägas att Marie inte är den längsta person jag mött. Och sen får man ju inte glömma kålsalladen Kimchi förstås, antagligen det viktigaste i hela världen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här vill jag kommentera! :)

Bella - det här går ju som en dans, och du har inte åkt än på långa vägar... Jag ska hänga här så mycket jag kan! Tjohoo!

Jijji - det ser ut som du har flätor! (det ser fint ut)

Alla andra som läser - hej på er! Det är jag som är Mats.

Mirabelle sa...

Kul att du gillar den. Börjar ju få lite resfeber. Nordkorea testar kärnvapen och fågelinfluensan härjar i Seoul (3 mil från där vi ska bo). Brrrr... Kan man vaccinera sig mot fågelinfluensa?

Anonym sa...

Hej Mats och Mirabell! Det är skamligt hur lite jag har varit på den här fantastiska bloggen! Nu jäklar ska jag kompensera och kommentera VARTENDA inlägg. Typ. Det sjuka är att jag lär mig jättemycket själv!