tisdag 28 november 2006

Eh tack... En pekbok?!



När jag var ett år fick jag en pekbok i present. Nu, 27 år senare, fyllde jag 28 och gissa vad jag fick då? Just det, en pekbok! Cirkeln är sluten.

Kanske låter skumt men tänk att du åker till ett land där språket är bokstavligen rena kinesiskan (okej, nästan bokstavligen då). Tänk vilken ypperlig present en pekbok faktiskt är.

Nu kan jag utan att ens försöka yppa ett ord på koreanska eller krångla mig fram med kroppsspråk klara mig riktigt bra. Tror jag! Jag kan i alla fall peka på drinkar och djur. Det är en början.

Kanske är boken en aning gammal eftersom jag hittat både datadisketter och VHS-band och åttitalskläder... Men till min förtjusning fanns det en genomskärningsbild på kroppen, kan behövas om man är en hypokondriker som jag.

Hur bra tror ni jag klarar mig i Korea på en skala från 1-10? Några bud?




2 kommentarer:

Mirabelle sa...

Med pekboken nedpackad och min allra charmigaste sida skulle jag själv tippa på en femma!

Martin Camitz sa...

En jack daniels/cola och en sån där läskig öl tack.