lördag 24 mars 2007

Ahh, finnish... chewinggum?

Hej hej, mitt i natten. Jag kom precis hem från Seoul, har varit ute med en ny kompis, men det kommer jag berätta om en annan dag. Nu till det roliga. Hennes rumskamrat var från Finland och vi satt och drack öl på en pub och blev serverade av en ovanligt snackig korean. Servitrisen frågade var vi var ifrån och när hon fick reda på att min kompis, kompis var från Finland blev hon alldeles exhalterad och frågade om hon tuggade tuggummi innan hon gick och la sig?
"Klart att jag gör" svarade hon som om det var den mest normala fråga hon kunde fått. Jag fattade ingenting...

...förrän jag såg den här reklamfilmen som rullar i tv-rutan...


Vad tycker ni? Pest eller kolera? Min kompis, kompis lär i alla fall få samma fråga många många gånger till...

Inga kommentarer: